Tulosta

Ali ja yli

  • Jaetaan ryhmä puoliksi.
  • Mietitään yhdessä millainen asento on niin matala, että siitä voi toinen mennä yli.
  • Tehdään ko. asento, jonka jälkeen puolet lapsista jää asentoon ja puolet menevät yli.
  • Vaihdetaan rooleja.
  • Mietitään useita erilaisia matalia asentoja.
  • Mietitään yhdessä millainen asento on niin korkea, että siitä voi toinen mennä ali.
  • Toistetaan kuten edellä.

Opetusjärjestelyt

  • vapaasti tilassa

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    käsitteiden yli, ali, matala ja korkea hahmottaminen, erilaisten asentojen keksiminen, ryhmäjaon ymmärtäminen
  • Motorinen:
    asennon ja käsitteen yhdistäminen, asennonhallinta
  • Sosioemotionaalinen:
    oman vuoron odottaminen, kaveriin luottaminen, läheisyyden sietäminen

Tavoitteiden arviointi

  • Hahmotettiinko käsitteitä?
  • Keksittiinkö erilaisia asentoja?
  • Osattiinko yhdistää käsite ja asento?
  • Kuinka onnistui ryhmäjako ja siinä pysyminen?
  • Miten sujui yhteistoiminta?

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki