- Jaetaan ryhmä puoliksi.
- Mietitään yhdessä millainen asento on niin matala, että siitä voi toinen mennä yli.
- Tehdään ko. asento, jonka jälkeen puolet lapsista jää asentoon ja puolet menevät yli.
- Vaihdetaan rooleja.
- Mietitään useita erilaisia matalia asentoja.
- Mietitään yhdessä millainen asento on niin korkea, että siitä voi toinen mennä ali.
- Toistetaan kuten edellä.
Opetusjärjestelyt
- vapaasti tilassa
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
käsitteiden yli, ali, matala ja korkea hahmottaminen, erilaisten asentojen keksiminen, ryhmäjaon ymmärtäminen - Motorinen:
asennon ja käsitteen yhdistäminen, asennonhallinta - Sosioemotionaalinen:
oman vuoron odottaminen, kaveriin luottaminen, läheisyyden sietäminen
Tavoitteiden arviointi
- Hahmotettiinko käsitteitä?
- Keksittiinkö erilaisia asentoja?
- Osattiinko yhdistää käsite ja asento?
- Kuinka onnistui ryhmäjako ja siinä pysyminen?
- Miten sujui yhteistoiminta?