- Lasten nimikortit laitetaan hattuun.
- Ohjaaja nostaa esim. kolmen lapsen nimet kerralla esiin.
- Lapset tunnistavat oman ja toistensa nimet.
- Ne lapset, joiden nimet hatusta nousivat, tekevät ohjaajan antaman tehtävän (esim. tasajalkahypyt, pyöriminen, vilkuttaminen).
- Vaihdetaan tehtäviä.
Opetusjärjestelyt
- hattu tms., josta lasten nimet nostetaan
- nimikortit
Vinkkejä
- Lapset voivat itse keksiä tehtäviä.
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
oman ja toisen nimen kirjoitusasun tunnistaminen - Motorinen:
perusliikkumistaidot - Sosioemotionaalinen:
vuoron odottaminen, toisten auttaminen
Tavoitteiden arviointi
- Tunnistettiinko oma nimi?
- Tunnistettiinko kaverin nimi?
- Miten onnistuivat erilaiset liikkeet?
- Jaksettiinko odottaa, että oma nimi nousee hatusta?
- Autettiinko toisia?