- Oppilaat ovat pareittain / ryhmissä.
- Parit / ryhmät muodostavat patsaita, joissa lasketaan lattiaan osuvien kehonosien määrä.
- Pareilla / ryhmillä on paperilla lukujono, josta näytetään lattiaan osuvien kehonosien määrä (näin on helpompi oivaltaa, että joka toinen luku on pariton ja joka toinen parillinen).
- Oppilaat muotoilevat ohjeen mukaisen patsaan.
- Mietitään yhdessä osuuko maahan parillinen vai pariton määrä kehonosia.
- Patsaat esitellään toisille. Taputetaan onnistuneelle suoritukselle.
Opetusjärjestelyt
- vapaasti luokassa
- pareittain tai pienissä ryhmissä
Vinkkejä
- Oppilaat päättävät ryhmässä montako kehonosaa osuu maahan ja kertovat muille, onko kyseessä parillinen vai pariton määrä.
- Parin / ryhmän jäsenten on osuttava toisiinsa.
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
parillisen ja parittoman harjoitteleminen, kehonosien tunnistaminen - Motorinen:
tasapaino, asennon ja kehonosien hahmottaminen, asennon ylläpitäminen - Sosioemotionaalinen:
toisen kosketuksen sietäminen, toiseen koskeminen, pari- / ryhmätyöskentely, ilo
Tavoitteiden arviointi
- Onnistuttiinko muotoilemaan ohjeen mukaisia patsaita?
- Hahmotettiinko parittoman ja parillisen ero?
- Miten sujui pari- / ryhmätyöskentely?