Tulosta

Hyppää lukuja ja tavuja

  • Oppilaat ovat pareittain lukumatolla.
  • Oppilas heittää noppaa ja toinen hyppii lukumatolla nopan antamia lukumääriä eteen- ja taaksepäin.

 Opetusjärjestelyt

Vinkkejä

  • Hypitään eri tavoin (esim. yhdellä jalalla, jalat ristissä).
  • Hypitään tavuja esim. harrastuksia (las-ket-te-lu), lempiruokia (ma-ka-ro-ni-laa-tik-ko), 2. nimiä (Jo-han-nes).
  • Jokaisella parilla on kaksi noppaa ja hypitään silmälukujen yhteenlaskettu määrä.

 Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    nopan silmälukujen laskeminen
    Vinkeissä: tavuttaminen, tavujen laskeminen, silmälukujen yhteenlaskeminen
  • Motorinen:
    hyppiminen etu- ja takaperin, tasapaino
    Vinkeissä: hyppiminen eri tavoin
  • Sosioemotionaalinen:

    parityöskentely, omien ehdotusten kertominen, toisten kuunteleminen

Tavoitteiden arviointi

  • Osattiinko laskea silmälukuja ja tavuja?
  • Miten hyppiminen sujui?
  • Millaista oli parityöskentely?
  • Uskallettiinko jakaa omia ideoita?

 

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki