- Oppilaat ovat pareittain lukumatolla.
- Oppilas heittää noppaa ja toinen hyppii lukumatolla nopan antamia lukumääriä eteen- ja taaksepäin.
Opetusjärjestelyt
- parilla on lukumatto (Katso Lukumatto-ohje)
- parilla on noppa
Vinkkejä
- Hypitään eri tavoin (esim. yhdellä jalalla, jalat ristissä).
- Hypitään tavuja esim. harrastuksia (las-ket-te-lu), lempiruokia (ma-ka-ro-ni-laa-tik-ko), 2. nimiä (Jo-han-nes).
- Jokaisella parilla on kaksi noppaa ja hypitään silmälukujen yhteenlaskettu määrä.
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
nopan silmälukujen laskeminen
Vinkeissä: tavuttaminen, tavujen laskeminen, silmälukujen yhteenlaskeminen - Motorinen:
hyppiminen etu- ja takaperin, tasapaino
Vinkeissä: hyppiminen eri tavoin - Sosioemotionaalinen:
parityöskentely, omien ehdotusten kertominen, toisten kuunteleminen
Tavoitteiden arviointi
- Osattiinko laskea silmälukuja ja tavuja?
- Miten hyppiminen sujui?
- Millaista oli parityöskentely?
- Uskallettiinko jakaa omia ideoita?