Tulosta

Kehokirjaimet

  • Ohjaaja näyttää suuraakkosilla kirjoitetun kirjaimen, jolla jonkun / joidenkin lasten nimi alkaa.
  • Ne lapset joiden nimen alkukirjain se on, tekevät ohjaajan antaman liikkeen (tömistäminen, hyppiminen, vilkuttaminen yms).
  • Mietitään yhdessä, miten kirjaimen voisi muodostaa omalla keholla.
  • Kaikki lapset tekevät kirjaimen.
  • Käydään läpi kaikkien lasten nimien alkukirjaimet.

Opetusjärjestelyt

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    oman nimen alkukirjaimen tunnistaminen, kirjainten hahmottaminen
  • Motorinen:
    kehonhahmotus, kirjaimen toteuttaminen omalla keholla, perusliikkumistaidot
  • Sosioemotionaalinen:
    yhdessä toimiminen, toisten auttaminen, näkyväksi tuleminen (“minun kirjaimeni, jonka muut tekevät”)

Tavoitteiden arviointi

  • Tunnistettiinko oman nimen alkukirjain?
  • Hahmotettiinko kirjaimia?
  • Osattiinko alkaa muodostaa kirjaimia omalla keholla?
  • Tuliko lapsilta ideoita vai tarvittiinko aikuisen ohjausta?
  • Autettiinko toisia?
  • Tehtiinkö yhdessä?

 

 

 

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki