- Liikutaan eri tavoin (esim. hiiviskellen, kontaten, varvistellen) tilassa musiikin soidessa.
- Musiikin tauotessa ohjaaja kertoo kehonosan ja lapset painavat kaverin kanssa yhteen sovitut kehonosat.
- Toistetaan monta kertaa.
Opetusjärjestelyt
- vapaasti tilassa
- musiikkia
Vinkkejä
- Lapset voivat keksiä kehonosia ja liikkumistapoja.
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
kehonosien nimeäminen ja tunnistaminen, tauon hahmottaminen musiikissa - Motorinen:
avaruudellinen hahmottaminen, perusliikkumistaidot, pysähtyminen / liikkeelle lähteminen, kehonhahmotus - Sosioemotionaalinen:
parin kanssa työskenteleminen, läheisyyden sietäminen
Tavoitteiden arviointi
- Tunnistettiinko kehonosia?
- Osattiinko nimetä kehonosia?
- Osattiinko painaa kehonosat kaverin kanssa yhteen?
- Huomattiinko milloin musiikki taukoaa tai alkaa?
- Osattiinko liikkua eri tavoin?
- Onnistuiko liikkuminen toisiin törmäilemättä?
- Onnistuiko parityöskentely?
- Siedettiinkö toisen lähellä olemista?