Tulosta

Kirjainympyrä

  • Lasten nimien alkukirjaimet on laitettu ympyrän muotoon lattialle.
  • Ohjaaja sanoo liikkumistavan (esim. ryömien, kontaten, hyppien) ja lapset liikkuvat kirjainympyrän ulkopuolella musiikin soidessa taustalla.
  • Musiikin loppuessa he jäävät jonkun kirjaimen kohdalle.
  • Katsotaan minkä kirjaimen kohdalle kukin jäi, mietitään kuinka se äännetään ja kuka alkaa sillä kirjaimella.

Opetusjärjestelyt

Vinkkejä

  • Lapset voivat itse keksiä liikkumistapoja.

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    kirjainten nimeäminen, kirjainten äänneasun harjoitteleminen, nimien alkukirjainten hahmottaminen, tauon hahmottaminen musiikissa
  • Motorinen:
    perusliikkumistaidot, pysähtyminen / liikkeelle lähteminen, piirissä liikkuminen
  • Sosioemotionaalinen:
    ryhmässä toimiminen, toisten auttaminen

Tavoitteiden arviointi

  • Osattiinko nimetä kirjaimia?
  • Lähdettiinkö mukaan kuulostelemaan kirjaimen äänneasua?
  • Hahmotettiinko alkukirjaimia?
  • Osattiinko pysähtyä tauon aikana?
  • Miten sujui liikkuminen piirissä?
  • Autettiinko toisia?

 

 

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki