- Lattiaan on merkitty esim. maalarinteipillä kaksi viivaa.
- Ohjaaja antaa vinkkejä, jonka mukaan lapset asettuvat jommallekummalle viivalle. Esim. silmälasilliset lapset toiselle ja silmälasittomat lapset toiselle viivalle.
- Verrataan kumpia on enemmän / vähemmän.
- Ohjaajan ohjeen mukaan esim. ne, joita on vähemmän, menevät kyykkyyn, nousevat seisomaan, vilkuttavat tms.
- Vertaillaan erilaisia asioita ja ominaisuuksia esim. pitkät / lyhyet hiukset, hame / housut, sukat / tossut.
Opetusjärjestelyt
- maalarinteipillä tehdyt viivat
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
luokitteleminen, vertaileminen, ominaisuuksien / asioiden tunnistaminen - Motorinen:
perusliikkumistaidot - Sosioemotionaalinen:
omaan itseen keskittyminen, huomion kiinnittäminen toisiin, toisten auttaminen
Tavoitteiden arviointi
- Tunnistettiinko ominaisuuksia / asioita itsessä ja toisissa?
- Miten onnistui luokitteleminen / vertaileminen?
- Autettiinko toisia?