Tulosta

Kumpi on?

  • Lattiaan on merkitty esim. maalarinteipillä kaksi viivaa.
  • Ohjaaja antaa vinkkejä, jonka mukaan lapset asettuvat jommallekummalle viivalle. Esim. silmälasilliset lapset toiselle ja silmälasittomat lapset toiselle viivalle.
  • Verrataan kumpia on enemmän / vähemmän.
  • Ohjaajan ohjeen mukaan esim. ne, joita on vähemmän, menevät kyykkyyn, nousevat seisomaan, vilkuttavat tms.
  • Vertaillaan erilaisia asioita ja ominaisuuksia esim. pitkät / lyhyet hiukset, hame / housut, sukat / tossut.

Opetusjärjestelyt

  • maalarinteipillä tehdyt viivat

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    luokitteleminen, vertaileminen, ominaisuuksien / asioiden tunnistaminen
  • Motorinen:
    perusliikkumistaidot
  • Sosioemotionaalinen:
    omaan itseen keskittyminen, huomion kiinnittäminen toisiin, toisten auttaminen

Tavoitteiden arviointi

  • Tunnistettiinko ominaisuuksia / asioita itsessä ja toisissa?
  • Miten onnistui luokitteleminen / vertaileminen?
  • Autettiinko toisia?

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki