- Liikutaan tilassa rummun äänen mukaisesti (marssirytmi ja shufflerytmi).
- Kun rytmi loppuu, ohjaaja näyttää joko mustan lapun (M=musta=matalana), keltaisen lapun (K=keltainen=korkeana) tai punaisen lapun (P=punainen=puoliväli).
- Lapset asettuvat annetulle tasolle haluamaansa asentoon.
Opetusjärjestelyt
- vapaasti tilassa
- rumpu
- käsitteitä kuvaavat värilliset laput
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
värin, käsitteen ja liikkeen hahmottaminen ja yhdistäminen, asentojen keksiminen - Motorinen:
rytmin ja tempon mukaan liikkuminen, asennonhallinta eri tasoissa - Sosioemotionaalinen:
oman valinnan toteuttaminen
Tavoitteiden arviointi
- Hahmotettiinko väri, käsite ja liike?
- Osattiinko yhdistää ne?
- Millaisia asentoja keksittiin eri tasoilla?
- Osattiinko liikkua rytmin mukaan?
- Pysyttiinkö omassa valinnassa?