Tulosta

Kuuntele rumpua

  • Liikutaan tilassa rummun äänen mukaisesti (marssirytmi ja shufflerytmi).
  • Kun rytmi loppuu, ohjaaja näyttää joko mustan lapun (M=musta=matalana), keltaisen lapun (K=keltainen=korkeana) tai punaisen lapun (P=punainen=puoliväli).
  • Lapset asettuvat annetulle tasolle haluamaansa asentoon.

Opetusjärjestelyt

  • vapaasti tilassa
  • rumpu
  • käsitteitä kuvaavat värilliset laput

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    värin, käsitteen ja liikkeen hahmottaminen ja yhdistäminen, asentojen keksiminen
  • Motorinen:
    rytmin ja tempon mukaan liikkuminen, asennonhallinta eri tasoissa
  • Sosioemotionaalinen:
    oman valinnan toteuttaminen

Tavoitteiden arviointi

  • Hahmotettiinko väri, käsite ja liike?
  • Osattiinko yhdistää ne?
  • Millaisia asentoja keksittiin eri tasoilla?
  • Osattiinko liikkua rytmin mukaan?
  • Pysyttiinkö omassa valinnassa?

 

 

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki