- Lattiaan on teipattu erilaisia kulkureittejä.
- Ohjaaja sanoo ja näyttää kirjoitetun kirjaimen.
- Lapset muodostavat sen omalla kehollaan.
- Ensin pysytään paikoillaan ko. asennossa.
- Kun musiikki alkaa soida, liikutaan kirjaimena viivaa pitkin.
- Kun musiikki taukoaa, tehdään uusi kirjain.
Opetusjärjestelyt
- musiikkia
- kirjaimet (Lataa tästä tulostettavat kirjaimet, pdf)
- teippiä
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
tarkkaavaisuus, kirjaimen äänne- ja kirjoitusasun hahmottaminen - Motorinen:
staattinen ja dynaaminen tasapaino, kehonhahmotus, pysähtyminen – liikkeelle lähteminen - Sosioemotionaalinen:
mielikuvitus, kaverin huomioiminen
Tavoitteiden arviointi
- Tunnistettiinko kirjaimien äänne- ja kirjoitusasuja?
- Osattiinko tehdä kirjaimia omalla keholla?
- Pysyttiinkö tasapainossa?
- Entä miten onnistui liikkuminen kirjaimena?
- Loppuiko liike samaan aikaan kuin musiikki? Ja jatkuiko taas kun musiikki alkoi?