Tulosta

Liikkuvat aakkoset

  • Lattiaan on teipattu erilaisia kulkureittejä.
  • Ohjaaja sanoo ja näyttää kirjoitetun kirjaimen.
  • Lapset muodostavat sen omalla kehollaan.
  • Ensin pysytään paikoillaan ko. asennossa.
  • Kun musiikki alkaa soida, liikutaan kirjaimena viivaa pitkin.
  • Kun musiikki taukoaa, tehdään uusi kirjain.

IMG_3245IMG_3256IMG_3249

Opetusjärjestelyt

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    tarkkaavaisuus, kirjaimen äänne- ja kirjoitusasun hahmottaminen
  • Motorinen:
    staattinen ja dynaaminen tasapaino, kehonhahmotus, pysähtyminen – liikkeelle lähteminen
  • Sosioemotionaalinen:
    mielikuvitus, kaverin huomioiminen

Tavoitteiden arviointi

  • Tunnistettiinko kirjaimien äänne- ja kirjoitusasuja?
  • Osattiinko tehdä kirjaimia omalla keholla?
  • Pysyttiinkö tasapainossa?
  • Entä miten onnistui liikkuminen kirjaimena?
  • Loppuiko liike samaan aikaan kuin musiikki? Ja jatkuiko taas kun musiikki alkoi?

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki