Tulosta

Mikä kehonosa?

  • Lapset istuvat lattialla piirissä.
  • Lattialla on nurinpäin kehonosakortteja.
  • Lapset kääntävät vuorotellen yhden kortin, nimeävät siinä olevan kehonosan ja kaikki yhdessä koskettavat ko. kehonosaa itseltä tai toiselta.
  • Voidaan vaihtaa tyylejä, miten kosketetaan (esim. taputtaen, kutittaen, silittäen).

Opetusjärjestelyt

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    kehonosien tunnistaminen ja nimeäminen
  • Motorinen:
    kehonhahmotus
  • Sosioemotionaalinen:
    toisen koskettaminen, kosketettavana oleminen

Tavoitteiden arviointi

  • Tunnistettiinko kehonosia?
  • Osattiinko nimetä kehonosia?
  • Osattiinko koskettaa oikeaa kehonosaa?
  • Osattiinko koskettaa eri tavoin?
  • Pystyttiinkö olemaan kosketettavana?
  • Pystyttiinkö koskettamaan?

 

 

 

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki