Tulosta

Mitä, missä, milloin?

  • Tilan seinälle on kiinnitetty vuorokauden ajat kuvina.
  • Eri puolille tilaa on kiinnitetty useita kuvia erilaisista toiminnoista.
  • Lapset hakevat seinältä yhden toimintakuvan kerrallaan ja vievät sen oikeaan vuorokaudenaikakuvaan.
  • Kun kaikki toimintakuvat on lajiteltu, keskustellaan yhdessä jokaisen vuorokaudenajan toiminnoista.
  • Asetetaan toimintakuvat tapahtumajärjestykseen.

IMG_3174

Opetusjärjestelyt

Vinkkejä

  • Kuvia haettaessa voidaan käyttää erilaisia liikkumistapoja esim. kontaten, varvistaen, hyppien, matalana, korkeana, kiemurrellen.
  • Voidaan toteuttaa pari- tai ryhmätyönä.

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    aika, vuorokaudenaikojen ja tapahtumajärjestyksen hahmottaminen, kuvan tulkitseminen
  • Motorinen:
    liikkuminen
  • Sosioemotionaalinen:
    keskusteleminen, yhteistyö

Tavoitteiden arviointi

  • Hahmotettiinko kuvat, vuorokaudenajat ja tapahtumajärjestys?
  • Millainen rooli kullakin lapsella oli keskustelutilanteessa?

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki