Tulosta

Pantomiimi

  • Oppilas nostaa ja lukee äänettömästi tehtäväkortin.
  • Oppilas esittää äänettömästi kortin antaman tehtävän (esim. Kuori ja syö banaani).
  • Muut yrittävät arvata mitä oppilas esittää.

Opetusjärjestelyt

Vinkkejä

  • Tehdään pienryhmissä, jotta aremmatkin oppilaat rohkaistuvat esittämään.

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    lukeminen, luetun ymmärtäminen
  • Motorinen:
    sanojen muuttaminen liikkeeksi, liikkeen muuttaminen sanoiksi
  • Sosioemotionaalinen:
    rohkeus olla esillä, liikkeen toistaminen tarvittaessa useaan kertaan, ilo, pettymyksen sietäminen

Tavoitteiden arviointi

  • Miten lukeminen sujui? Tarvittiinko apua?
  • Ymmärrettiinkö mitä luettiin?
  • Osattiinko muuttaa lause liikkeeksi?
  • Osallistuttiinko leikkiin innokkaasti ?
  • Miten esitystilanne sujui?

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki