- Oppilas nostaa ja lukee äänettömästi tehtäväkortin.
- Oppilas esittää äänettömästi kortin antaman tehtävän (esim. Kuori ja syö banaani).
- Muut yrittävät arvata mitä oppilas esittää.
Opetusjärjestelyt
- luokassa puoliympyrässä
- lyhyet tekemistä kuvaavat lauseet (Lataa tästä tulostettavat lauseet, pdf)
Vinkkejä
- Tehdään pienryhmissä, jotta aremmatkin oppilaat rohkaistuvat esittämään.
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
lukeminen, luetun ymmärtäminen - Motorinen:
sanojen muuttaminen liikkeeksi, liikkeen muuttaminen sanoiksi - Sosioemotionaalinen:
rohkeus olla esillä, liikkeen toistaminen tarvittaessa useaan kertaan, ilo, pettymyksen sietäminen
Tavoitteiden arviointi
- Miten lukeminen sujui? Tarvittiinko apua?
- Ymmärrettiinkö mitä luettiin?
- Osattiinko muuttaa lause liikkeeksi?
- Osallistuttiinko leikkiin innokkaasti ?
- Miten esitystilanne sujui?