Tulosta

Piparit

  • Lapsi valitsee itselleen mieluisan piparimuottikuvion ja tekee sen muodon kehollaan lattialle.
  • Pari “leipoo” piparin paksusta narusta / hyppynarusta asettamalla sen piparina olevan lapsen kehon ääriviivoja mukaillen.
  • Lapsi yrittää nousta varovasti ylös särkemättä piparia.
  • Katsotaan yhdessä millaisia pipareita leivottiin.

Opetusjärjestelyt

  • vapaasti tilassa
  • pareittain
  • piparimuotteja
  • paksua narua / hyppynarua

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    mallin mukaan toimiminen
  • Motorinen:
    kehonhahmotus, kehonhallinta, asentotunto
  • Sosioemotionaalinen:
    parityöskentely

Tavoitteiden arviointi

  • Osattiinko matkia kuvioita?
  • Miten sujui parityöskentely?
  • Maltettiinko olla paikallaan?
  • Maltettiinko mukailla ääriviivoja?

 

 

 

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki