Tulosta

Rakennusmestari

  • Lapset jaetaan ryhmiin (esim. 4 lasta).
  • Ohjaaja muodostaa yhdestä lapsiryhmästä “rakennuksen”, esim.
    yksi lapsi kippurassa,
    toinen lapsi selinmakuulla kippuran edessä,
    kaksi lasta seisovat molemmin puolin pilareina ja pitävät toisiaan käsistä kiinni.
  • Muut lapsiryhmät muodostavat samanlaisen “rakennuksen”.

IMG_3012IMG_3001

Opetusjärjestelyt

  • ryhmissä
  • vapaasti tilassa

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    kolmiulotteisuus, symmetria, rakentelu, käsitteet
  • Motorinen:
    kehonhahmotus, asennonhallinta, tasapaino
  • Sosioemotionaalinen:
    yhteistyö, läheisyyden sietäminen

Tavoitteiden arviointi

  • Osattiinko rakentaa mallista samanlainen?
  • Jaksettiinko pysyä paikoillaan asennossa?

 

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki