Tulosta

Saman luvun metsästys

  • Jokainen lapsi saa numerokortin, jossa on jokin luku 1-10 väliltä. Luku on merkitty korttiin myös symbolein.
  • Lapset etsivät vanteen, jossa on sama luku kuin omassa lapussa.
  • Kun kaikki ovat löytäneet oman vanteensa, jokainen pari / ryhmä vanteessa keksii liikkeen, jota toistetaan ko. luvun verran.

Opetusjärjestelyt

Vinkkejä

  • Lapset liikkuvat vapaasti tilassa ja yrittävät ensin etsiä kaikki ne, joilla on sama luku kuin omassa kortissa.

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    lukumäärän ja numeromerkinnän yhtäläisyyden hahmottaminen, lukualueen 1-10 harjoitteleminen, laskeminen
  • Motorinen:
    avaruudellinen hahmottaminen, perusliikkumistaidot
  • Sosioemotionaalinen:
    pari-/ryhmätyöskentely, liikkeiden keksiminen, esilläolo

Tavoitteiden arviointi

  • Osattiinko laskea lukualueella 1-10?
  • Ymmärrettiinkö lukumäärän ja numeromerkinnän välinen yhteys?
  • Osattiinko etsiä oikea vanne / ryhmä?
  • Millaisia liikkeitä keksittiin ja miten niiden tekeminen sujui?
  • Onnistuiko pari- / ryhmätyöskentely?

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki