- Jokainen lapsi saa numerokortin, jossa on jokin luku 1-10 väliltä. Luku on merkitty korttiin myös symbolein.
- Lapset etsivät vanteen, jossa on sama luku kuin omassa lapussa.
- Kun kaikki ovat löytäneet oman vanteensa, jokainen pari / ryhmä vanteessa keksii liikkeen, jota toistetaan ko. luvun verran.
Opetusjärjestelyt
- vapaasti tilassa
- numerokortit, joissa luku merkitty numerolla sekä symbolilla (Lataa tästä tulostettavat numerokortit, pdf)
- vanteet
- vanteisiin kuuluvat numerot (Lataa tästä tulostettavat numerot, pdf)
Vinkkejä
- Lapset liikkuvat vapaasti tilassa ja yrittävät ensin etsiä kaikki ne, joilla on sama luku kuin omassa kortissa.
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
lukumäärän ja numeromerkinnän yhtäläisyyden hahmottaminen, lukualueen 1-10 harjoitteleminen, laskeminen - Motorinen:
avaruudellinen hahmottaminen, perusliikkumistaidot - Sosioemotionaalinen:
pari-/ryhmätyöskentely, liikkeiden keksiminen, esilläolo
Tavoitteiden arviointi
- Osattiinko laskea lukualueella 1-10?
- Ymmärrettiinkö lukumäärän ja numeromerkinnän välinen yhteys?
- Osattiinko etsiä oikea vanne / ryhmä?
- Millaisia liikkeitä keksittiin ja miten niiden tekeminen sujui?
- Onnistuiko pari- / ryhmätyöskentely?