- Lapset istuvat lähekkäin pienessä piirissä.
- Ohjaaja sanoo värin, liikkeen tai liikkumistavan ja -määrän. Esim. “Se kenellä on vaatteissa keltaista, ottaa kaksi karhunkäyntiaskelta ja jää paikalleen.” “Se kenellä on violettia, vilkuttaa kahdeksan vilkutusta.”
- Keksitään useita värejä ja liikkumistapoja.
Opetusjärjestelyt
- vapaasti tilassa
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
värien tunnistaminen, laskeminen, kielellisen työmuistin harjoitteleminen - Motorinen:
perusliikkumistaidot, avaruudellinen hahmottaminen - Sosioemotionaalinen:
tarkkaavaisuus, toisten auttaminen, oman vuoron odottaminen
Tavoitteiden arviointi
- Tunnistettiinko värejä?
- Muistettiinko sekä väri, liikkumistapa että -määrä?
- Osattiinko laskea ja liikkua vain annetun lukumäärän verran?
- Jaksettiinko odottaa omien vaatteiden värejä?