Tulosta

Taikalaatikkokauppa

  • Tilaan on laitettu useita pisteitä, joissa on erivärisiä tarvikkeita (esim. palikoita) värin mukaan lajiteltuna.
  • Lapset hakevat vuorollaan Taikalaatikosta “ostoslistan”.
  • “Ostoslistassa” on ohjeet kuvina ja numeroina mitä lapsen tulee käydä “ostamassa”, esim. kolme punaista ja yksi sininen palikka.
  • Lapsi toimii ohjeen mukaan ja käy näyttämässä ohjaajalle menikö “ostokset” oikein.
  • Lapsi palauttaa “ostoksensa” takaisin oikeisiin pisteisiinsä.
  • Toistetaan useita kertoja.

Opetusjärjestelyt

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    symbolin, lukumerkinnän ja lukumäärän yhdistäminen, toiminnanohjaus, värien tunnistaminen, mielikuvitus
  • Motorinen:
    hienomotoriikka, avaruudellinen hahmottaminen
  • Sosioemotionaalinen:
    omaan tehtävään keskittyminen, ilo

Tavoitteiden arviointi

  • Osattiinko toimia ohjeen mukaan?
  • Tunnistettiinko värit ja lukumäärät?
  • Miten onnistui tilassa liikkuminen?
  • Pystyttiinkö keskittymään omaan tehtävään vai häiritsikö toisten erilaiset tehtävät?

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki