- Jokainen lapsi käy vuorollaan hakemassa Taikalaatikosta nimikorttinsa ja tulee piiriin istumaan.
- Lapsi saa valita mihin kehonosaan hänen nimeään taputetaan.
- Taputetaan nimeä rytmissä niin kauan kunnes seuraava lapsi tulee Taikalaatikolta piiriin.
- Kun kaikki lapset ovat piirissä, käydään jokaisen lapsen nimi taputtaen läpi.
Opetusjärjestelyt
- piirissä
- Taikalaatikko (Katso Taikalaatikko-ohje)
- jokaisen lapsen nimi kirjoitettuna erilliselle paperille suuraakkosin
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
nimien oppiminen, oman nimen kirjoitusasun tunnistaminen, kehonosien nimeäminen - Motorinen:
rytmittäminen, kehonhahmotus - Sosioemotionaalinen:
vuoron odottaminen, oman valinnan ääneen sanominen, muut toistavat minun nimeäni!, yhteisen rytmin kuuleminen ja siinä pysyminen
Tavoitteiden arviointi
- Keksittiinkö kehonosia?
- Osattiinko nimetä kehonosia?
- Miten onnistui rytmittäminen?
- Jaksettiinko odottaa omaa vuoroa?
- Uskallettiinko sanoa ääneen oma valinta?