Tulosta

Taikurinhattu

  • Lasten nimikortit laitetaan taikurinhattuun.
  • Ohjaaja jakaa sieltä jokaiselle lapselle sattumanvaraisesti yhden nimikortin, jota ei saa vielä katsoa.
  • Katsotaan kortit yhtäaikaa.
  • Mikäli lapsi tunnistaa kenen nimikortti hänellä on, hän vie sen oikealle omistajalleen.
  • Muut lapset ja ohjaaja auttavat tarvittaessa.
  • Toistetaan monta kertaa.

Opetusjärjestelyt

  • lasten nimikortit
  • hattu

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    oman ja toisten nimien kirjoitusasun tunnistaminen, nimien oppiminen
  • Motorinen:
    avaruudellinen hahmottaminen
  • Sosioemotionaalinen:
    “hässäkän” sietäminen, toisten läheisyyden sietäminen, toisten auttaminen

Tavoitteiden arviointi

  • Tunnistettiinko oman ja toisten nimien kirjoitusasu?
  • Miten onnistui tilassa liikkuminen, kun kaikki liikkuivat samaan aikaan?
  • Löydettiinkö nimikorteille oikeat omistajat?
  • Autettiinko toisia?
  • Siedettiinkö ruuhkaa ja toisten läheisyyttä?

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki