- Lapset ovat rivissä tilan keskellä.
- Ohjaaja antaa sanan, jonka tavumäärä lasketaan. Esim.
ju-na,
o-me-na,
top-pa-hou-sut. - Ohjaaja kertoo liikkumistavan ja suunnan esim.
pippuriaskelilla taaksepäin,
ristiaskelilla vasemmalle. - Edetään tavujen osoittama määrä.
- Koko ryhmä liikkuu ja tavuttaa yhtä aikaa.
Opetusjärjestelyt
- rivissä
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
tavuttaminen, laskeminen, suuntien hahmottaminen, ohjeen mukaan toimiminen, käsitteet - Motorinen:
perusliikkuminen, tasapaino - Sosioemotionaalinen:
yhtäaikaa tekeminen
Tavoitteiden arviointi
- Osattiinko tavuttaa?
- Osattiinko laskea tavut?
- Onnistuiko yhtäaikainen liikkuminen?
- Hahmotettiinko suunnat?
- Osattiinko toimia ohjeen mukaan?