- Luokan seinille on kiinnitetty lukuja eli laskutehtävien tulokset.
- Oppilaat ovat luokan keskellä.
- Opettaja sanoo laskutehtävän ja tavan, jolla oppilaat liikkuvat tuloksen luokse. Esim. “8+7, liiku kontaten” tai ”13-9, liiku yhdellä jalalla hyppien”.
- Kun kaikki ovat ratkaisseet tehtävän, oppilaat liikkuvat tuloksen luokse.
- Oppilaat palaavat takaisin luokan keskelle.
Opetusjärjestelyt
- aluksi luokan keskellä
- luokan seinille etukäteen kiinnitetyt luvut eli laskutehtävien tulokset (Lataa tästä tulostettavat laskutehtävien tulokset, pdf)
- laskutehtävät (Lataa tästä tulostettavat laskut, pdf)
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
yhteen- ja vähennyslaskujen harjoitteleminen - Motorinen:
eri tavoin ja eri tasoissa liikkuminen, perusliikkumistaidot, tilassa liikkuminen ja suuntien hahmottaminen - Sosioemotionaalinen:
omaan päässälaskuun keskittyminen
Tavoitteiden arviointi
- Miten laskutehtävät onnistuivat?
- Ratkaistiinko laskut itse vai seurattiinko toisia?
- Miltä liikkuminen tilassa näytti?