Tulosta

Uudet kuviot

  • Tilan lattialle on teipistä vedetty viivat kuvioita varten (rivi, jono, piiri, kolmio, neliö).
  • Ohjaajan ohjeesta siirrytään mahdollisimman nopeasti oikeaan kuvioon.
  • Kullakin kuviolla on oma tehtävänsä, jonka lapset tekevät yhdessä kuvioon päästyään.
    Esimerkiksi:
    rivi=hypyt riviviivan yli etu- ja takaperin,
    jono=hartioiden hierominen,
    piiri= pyöriminen molempiin suuntiin sekä piirissä että itsensä ympäri,
    kolmio=tasapainoilua,
    neliö=rytmitys.
  • Lapset vaihtavat ohjaajan ohjeesta seuraavaan kuvioon.

 IMG_3362IMG_3367IMG_3364IMG_3358

Opetusjärjestelyt

  • teippi

Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    käsitteet, muotojen tunnistaminen, tarkkaavaisuus
  • Motorinen:
    tasapaino, eri tavoin hyppiminen
  • Sosioemotionaalinen:
    omaan tehtävään keskittyminen, ryhmätyöskentely, läheisyyden sietäminen

Tavoitteiden arviointi

  • Osattiinko mennä oikeille kuvioille?
  • Miten onnistui annetut tehtävät?
  • Keskityttiinkö omaan tehtävään vai seurattiinko toisia?
  • Miten onnistui ryhmässä toimiminen?

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki