- Tilan lattialle on teipistä vedetty viivat kuvioita varten (rivi, jono, piiri, kolmio, neliö).
- Ohjaajan ohjeesta siirrytään mahdollisimman nopeasti oikeaan kuvioon.
- Kullakin kuviolla on oma tehtävänsä, jonka lapset tekevät yhdessä kuvioon päästyään.
Esimerkiksi:
rivi=hypyt riviviivan yli etu- ja takaperin,
jono=hartioiden hierominen,
piiri= pyöriminen molempiin suuntiin sekä piirissä että itsensä ympäri,
kolmio=tasapainoilua,
neliö=rytmitys. - Lapset vaihtavat ohjaajan ohjeesta seuraavaan kuvioon.
Opetusjärjestelyt
- teippi
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
käsitteet, muotojen tunnistaminen, tarkkaavaisuus - Motorinen:
tasapaino, eri tavoin hyppiminen - Sosioemotionaalinen:
omaan tehtävään keskittyminen, ryhmätyöskentely, läheisyyden sietäminen
Tavoitteiden arviointi
- Osattiinko mennä oikeille kuvioille?
- Miten onnistui annetut tehtävät?
- Keskityttiinkö omaan tehtävään vai seurattiinko toisia?
- Miten onnistui ryhmässä toimiminen?