Tulosta

Nimipiiri

  • Seistään piirissä.
  • Sovitaan yhdessä mihin kehonosiin kosketaan nimen tavujen lukumäärän mukaan.
  • Esimerkiksi:
    Yksitavuinen nimi = varpaat
    Kaksitavuinen nimi = varpaat – pää
    Kolmitavuinen = varpaat – pää – olkapäät
    Nelitavuinen = varpaat – pää – olkapäät – pohkeet
  • Jokainen sanoo vuorotellen nimensä ja laskee montako tavua nimessä on.
  • Kaikki yhdessä toistavat sekä nimen että liikkeen.

 Opetusjärjestelyt

  • piirissä

 Vinkkejä

  • Tehdään tilasto / diagrammi oppilaiden nimien tavumääristä (yksitavuiset, kaksitavuiset jne.).

 Tavoitteet

  • Kognitiivinen:
    nimien opetteleminen, oppilas tietää montako tavua hänen nimessään on, kehonosien nimeäminen
  • Motorinen:
    rytmittäminen, kehonosien hahmottaminen, liikkeen tekeminen mallista
  • Sosioemotionaalinen:
    vuoron odottaminen, yhdessä tekeminen, nähdyksi tuleminen

 Tavoitteiden arviointi

  • Osattiinko laskea oman nimen tavujen määrä?
  • Tunnistettiinko kehonosia?

 

© Tuuli Tiainen & Virve Välimäki