- Seistään piirissä.
- Sovitaan yhdessä mihin kehonosiin kosketaan nimen tavujen lukumäärän mukaan.
- Esimerkiksi:
Yksitavuinen nimi = varpaat
Kaksitavuinen nimi = varpaat – pää
Kolmitavuinen = varpaat – pää – olkapäät
Nelitavuinen = varpaat – pää – olkapäät – pohkeet - Jokainen sanoo vuorotellen nimensä ja laskee montako tavua nimessä on.
- Kaikki yhdessä toistavat sekä nimen että liikkeen.
Opetusjärjestelyt
- piirissä
Vinkkejä
- Tehdään tilasto / diagrammi oppilaiden nimien tavumääristä (yksitavuiset, kaksitavuiset jne.).
Tavoitteet
- Kognitiivinen:
nimien opetteleminen, oppilas tietää montako tavua hänen nimessään on, kehonosien nimeäminen - Motorinen:
rytmittäminen, kehonosien hahmottaminen, liikkeen tekeminen mallista - Sosioemotionaalinen:
vuoron odottaminen, yhdessä tekeminen, nähdyksi tuleminen
Tavoitteiden arviointi
- Osattiinko laskea oman nimen tavujen määrä?
- Tunnistettiinko kehonosia?